Forum To wirtualna szkoła Hogwart
Wirtualny Hogwart
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Transmutacja dla początkujących

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum To wirtualna szkoła Hogwart Strona Główna -> Biblioteka
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pani Ksiąrzkowa
Bibliotekarka
Bibliotekarka



Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nie powiem!

PostWysłany: Nie 16:04, 28 Sty 2007    Temat postu: Transmutacja dla początkujących

Co to jest transmutacja?

Słowo transmutacja pochodzi z łacińskiego trans, "poprzez", i mutatio, "zmiana" lub transfiguracji (figuro - "kształtuję"). Wspomnienia o transmutacji można znaleĽć w mitach, bajkach mugoli na całym świecie. Ale co to jest transmutacja dla czarodzieja? Otóż. Transmutacja to bardzo złożona dziedzina magii polegając na przemienieniu jednej rzeczy w inną (np. zapałki w igłę) Wymaga wielkiego skupienia oraz perfekcji. Nawet najmniejsze przejęzyczenie się, Ľle wypowiedziane zaklęcie może skończyć się tragicznie zarówno dla danego przedmiotu jak i dla czarodzieja wykonującego daną transmutację.

Co to jest Aminizacja?

Animizacja czyli sztuka przemiany w najróżniejsze organizmy żywe była praktykowana przez obywateli magicznych już od stuleci. Jeszcze za czasów, gdy Ministerstwa Magii w poszczególnych regionach nie były w stanie kontrolować użycia czarów zarówno podstawowych, jak i tych zaawansowanych tak, jak transmutacja czy też teleportacja. Prawdopodobnie wiecie, że w dzisiejszych czasach czarodzieje posiadający zdolności animizacji muszą zarejestrować się w ministerstwie, ale ich rejestracja może zostać odrzucona jeśli urzędnicy uznają, że petent jest osobą nieodpowiedzialną i może swoimi czarami przynieść szkody współobywatelom. Niegdyś takowy rejestr nie był prowadzony, a osób używających pełnej bądź częściowej animizacji było dość dużo. Prowadziło to często do niemiłych i bolesnych wypadków. Nieprawidłowa animizacja może być równie niebezpieczna, jak któraś z zakazanych klątw.

Istnieją trzy podstawowe przypadki złej animizacji:

1. Niepełna animizacja (zmiana w zwierzę zakończona przemianą połowy ciała w zwierzę, a reszta pozostaje ludzka), która może stworzyć zagrożenie dla życia czarodzieja ze względu na to, że część naszych organów zmienia się w zwi erzęce, a cześć pozostaje ludzka. Jest to najczęstszy przypadek zdarzający się w wyniku użycia za małej ilości mocy do tej transmutacji.
2. Blokada animizacyjna, powstająca przez zbytni zapał przy rzucaniu zaklęcia. Efektem jest długotrwałe przebywanie w postaci zwierzęcej, a także istnienie groźby niemożliwości uwolnienia się spod postaci zwierzęcej do końca życia. Występuje u niedoświadczonych animagów.
3. Animizacja absolutna, zmiana w zwierzę jest udana, jednak zaczynamy nabierać cech zwierzęcych, przez co tracimy kontrolę nad sobą. Występuje tu zjawisko podobne do tego u wilkołaków. Wilkołaki tracą panowanie nad sobą w trakcie pełni, natomiast czarodzieje z animizacją absolutną tracą ją na zawsze. Stają się po prostu zwierzętami. Różnią się od innych zwierząt tylko tym, że długo żyją - bo tyle ile człowiek.

Zasady używania różdżki

1. Różdżkę używaj tylko do czarów szlachetnych - nie szkodzących ani tobie, ani innym!
2. Różdżka nie może być przekazana jakiemukolwiek mugolowi - złamanie tego punktu regulaminu to równoczesne złamanie Artykułu 10 Paragrafu 5 na temat Ochrony Mugoli. 3. Różdżka nie może zostać użyta kiedy jest bardzo uszkodzona - lekkie obicia raczej nic nie zrobią, jednak złamana różdżka daje więcej szkód niż efektów i może doprowadzić do niespodziewanych konsekwencji!

Nauka używania różdżki

1. Weźcie atrapę różdżki w odpowiednią dłoń (leworęczni - w lewą, praworęczni - w prawą.
2. Chwycić różdżkę w sposób następujący: wyobraźcie sobie, że trzymacie scyzoryk lub nóż! W taki sam sposób trzymajcie różdżkę.
3. W momencie kiedy rzucacie czar - musicie wykonać odpowiedni ruch różdżką. W większości prosty zaklęć jest on następujący:
odchylacie rękę trochę do tyłu, w górę, następnie wypowiadając zaklęcie robicie zamach różdżką w przód, kierując ją w obiekt, który czarujecie.

Może się to wydawać łatwe jednak gwarantuję, że to piekielnie trudna sztuka. Ale mawiają: "Ćwi czenie czyni mistrza", więc ćwiczcie Smile, próbujcie! Każdą różdżkę charakteryzuje długość - najmniejsze mają ok. 8 cali, czyli 20 cm, a najdłuższe ok. 16 cali, czyli 40 cm. Każda jest zrobiona z jakiegoś rodzaju drewna. Każdy człowiek powinien mieć inną różdżkę, ale niestety w dzisiejszych czasach różdżki się powtarzają. Mogą być między innymi bukowe, dębowe, akacjowe, sosnowe i tak dalej. Jest ogromna ilość kombinacji. Każda różdżka ma też wewnątrz jądro - substancję główną, dzięki której różdżka służy do czarowania:) Mogą to być pióra feniksa, włosy jednorożca, nici ze smoczego serca, włos Veeli i wiele innych. Na świecie niewielu jest dobrych wytwórców różdżek. Jednak w Europie słynni są z tej sztuki dwaj mężczyźni: Pan Ollivander z ulicy Pokątnej w Londynie. Jego rodzina ponoć od 382 r. p.n.e. Wyrabia różdżki na terenie Europy zachodniej. Drugim jest Pan Gregorovitch z Bułgarii, który zaopatruje w swoje wyroby Europę wschodnią i południową.

Podstawy transmutacji
Jak już wspomniałem wyżej, transmutacja to chyba najtrudniejsza ze sztuk magicznych. Najtrudniejsza, ponieważ jest bardzo mało ogólnych zasad transmutacji. Większość zasad jest do określonych zmian (np.: zamiana zapałki w igłę). Wszystkich zmian trzeba się nauczyć. Są tylko dwie ogólnikowe zasady:
1. Musimy się skupić nad tym, w co ma się przemienić dany przedmiot.
2. Używać zaklęć, które znamy.

Ta druga zasada może się wydawać dziwna, ale jest niezmiernie ważna. Najpierw musimy umieć rzucać zaklęcie, a dopiero próbować transmutacji.

Ćwiczenia

1. Zamiana zapałki w igłę
Aby dokonać tej transmutacji należy położyć przed sobą (na czymś stabilnym) zapałkę. Skupić się na tym w co chcemy ją zamienić i wypowiedzieć dokładnie i wyraźnie zaklęcie FRINTEREVO akcentując TERE

2. Zamiana chrząszcza w żuka
Zaklęciem GRINFRUITE. Zasady przemiany opowie wam nauczyciel.

3. Zamiana łyżki w widelec
Zaklęciem. DEROPLAW. Zasady przemiany opowie wam nauczyciel.

4. Zamiana żółwia w czajnik
Zaklęciem RIRUINGO. Zasady przemiany opowie wam nauczyciel.

Wszystkich transmutacji należy dokonywać pod czujnym okiem nauczyciela!!!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum To wirtualna szkoła Hogwart Strona Główna -> Biblioteka Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin